با توجه به توسعه سریع و روزافزون روابط ایران و چین در عرصه های مختلف فرهنگی، اقتصادی و سیاسی و تمایل سفر گردشگران چینی به ایران، لزوم آشنایی و تسلط هر چه بیشتر هموطنان بر فرهنگ و زبان این کشور افزوده گشته و به رغم مشهود بودن نیازهای پیش گفته، تاکنون گامی موثر در جهت پاسخگویی به آن برداشته نشده بود.

موسسه نام آوران، سعی بر انجام اقدامات موثر و کارآمد در حوزه ایران و چین داشته است و با پیدا کردن فرصت های فراوان و استفاده صحیح از آن ها و همچنین با گرد هم آوردن تیمی مجرب و متخصص در این حوزه، گام به سوی اهدافی بزرگ در راستای اعتلای این مهم بردارد. همچنین شناساندن ایران و جاذبه های فراوان آن و شناساندن مذهب و فرهنگ غنی ایران زمین از مهم ترین اهداف گروه می باشد.

موسسه نام آوران در سال ۱۳۹۱ با چاپ اولین کتاب آموزش زبان چینی به فارسی، نخستین فعالیت خود را در حوزه چین آغاز نمود. گام بعدی ، تدوین و تشکیل دوره های آموزش زبان چینی در قالب آکادمیک، مکالمه و بازرگانی در سطوح عالی بوده است. همچنین در تابستان ۱۳۹۴ با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و اخذ مجوز برگزاری دوره، اقدام به تدوین و برنامه ریزی و برگزاری دوره تخصصی راهنمایان تور ایرانگردی (ویژه توریست چینی) و نیز دوره ی تخصصی آشپزی چینی، برای اولین بار در ایران نمود.

در سال ۱۳۹۵ نام آوران موفق به اخذ مجوز موسسه فرهنگی و هنری خود از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گردید تا اقدامات بیشتری را در حوزه ی ایران و چین انجام نماید.

موسسه نام آوران، در نظر دارد به عنوان پل ارتباطی بین نیروهای متخصص و با دانش در حوزه های زبان چینی، گردشگری، چین شناسی، اقلیم شناسی و فرهنگ و هنر باشد. همچنین مد نظر دارد با شناسایی و گرد هم آوردن این نیروهای بالقوه ، بستری را جهت ایجاد بازارکاری نو و بروزآماده کند.